Yeni bir araştırma, tüm beş porsiyonların eşit yaratılmadığını öne sürüyor; bu da her günkü elma ve muzunun ağır işi yaptığını düşünenler için kötü haber. Araştırmacılar, özellikle yaban mersini, erik, böğürtlen, bakla, kiraz ve yeşil çayın, kalp sağlığını destekleyen flavanol adlı besin öğelerini artırmak için ideal olduğunu iddia ediyor. Flavonoller, iltihabı azaltarak ve dolaşımı iyileştirerek kalbe yardımcı oluyor.
ABD ve İngiltere'de 30.000 kişi üzerinde yapılan çalışma, düzenli meyve ve sebze tüketenlerin bile bu bileşiklerden genellikle yoksun olduğunu ortaya koydu. Food and Function dergisine göre, her beş kişiden birden azı önerilen günlük 500 mg alımına ulaşıyor. Baş araştırmacı Dr. Javier Ottaviani, basit yiyecek değişikliklerinin "gerçek bir fark yaratabileceğini" ve toplam miktardan ziyade belirli seçimlerin daha önemli olduğunu söylüyor.
Reading Üniversitesi'nden Profesör Gunter Kuhnle, beş porsiyon kuralının hâlâ geçerli olduğunu ancak hangi beş porsiyon olduğu konusunda daha dikkatli düşünmemiz gerekebileceğini belirtiyor. "Farklı meyve ve sebzeler, vitamin ve minerallerin ötesinde çok farklı besinsel faydalar sunar," diyor ve beslenme rehberliğinin daha spesifik hale geleceği - ve patates alışkanlığınıza daha az tolerans göstereceği - bir geleceğe işaret ediyor.
Kısmen çikolata devi Mars Inc. tarafından finanse edilen araştırma (flavanol çalışmalarını başka kim finanse eder ki?), alımı takip etmek için idrar biyobelirteçlerini kullandı. Ancak Glasgow Üniversitesi'nden kalp uzmanı Profesör Naveed Sattar, küçük denemelerin flavanollerin kan basıncını düşürebildiğini gösterse de, kalp krizi veya inmeyi azalttığına dair henüz gerçek bir kanıt olmadığı konusunda uyarıyor. Yaban mersinini egzersizin yerine reçete etmeye başlamadan önce daha fazla denemeye ihtiyaç var.
İngiliz Kalp Vakfı'ndan Dell Stanford, flavanol içeriğinin yiyeceğin yetiştiği yere, iklime, olgunluğa, depolamaya ve hatta bağırsak bakterilerinize bağlı olarak büyük ölçüde değiştiğini ekliyor. Yani komşunuzun yaban mersini sizinkinden daha erdemli olabilir. BHF ve İngiliz Beslenme Vakfı, çeşitli meyve ve sebzelerle dolu dengeli bir diyet uygulamaya devam edilmesini öneriyor - çünkü görünüşe göre bilim bile yeşillik yemeyi basit hale getiremiyor.